Het kernteam van GoBlendEd bestaat uit René Boerdam en Marije van Huffelen, we hebben bijna 10 jaar samen gewerkt als docentopleiders/ontwikkelaars/onderzoekers bij de Lerarenopleiding Technisch Beroepsonderwijs van Hogeschool Windesheim in Zwolle. Met name de laatse jaren werd online leren en blended learning daar ook steeds belangrijker.
Dat heeft tot gevolg gehad dat rond 2013 bijna het volledige curriculum blended werd gemaakt. Onze (veelal deeltijd) studenten kwamen vooral uit de bovenste helft van Nederland en het beperken van de reistijd en het efficient kunnen studeren was dus erg belangrijk. Wij hebben toen gekozen voor een blended vorm waarbij de student de ene week aanwezig was op de hogeschool en de andere week vooral online studeerde. De ervaringen en expertise die we daar hebben opgedaan willen we graag met je delen!
Biografie René Boerdam

Ik ben ondertussen bijna 34 jaar werkzaam in het onderwijs. Min of meer verdeeld in 3 grote blokken: ongeveer 10 jaar docent wiskunde/natuurkunde/informatica in het Voortgezet Speciaal Onderwijs, ruim 10 jaar als docent ICT in het MBO en daarna ruim 12 jaar docent/ontwikkelaar in het Hoger Beroepsonderwijs.
Oorspronkelijk opgeleid als docent wiskunde natuurkunde, daarna de switch gemaakt naar de ICT. Toch was niet alleen de techniek belangrijk voor me, met name onderwijs maken en geven aan mensen die zelf ook docent willen worden heb ik altijd gezien als de ultieme uitdaging.
Mijn liefde voor online leren en blended learning is eigenlijk ontstaan vanuit mijn rol als docent in de Cisco NetAcademy. De Cisco NetAcademy is voor mij de ultieme invulling en toepassing van online leren en blended leren. Een beter platform bestaat er niet in deze wereld. Ik ben vanaf het prille begin betrokken geweest bij de opbouw en verdere doorontwikkeling van dit platform. En daarbij heb ik alle nieuwe ontwikkelingen en trends die te maken hebben met online/blended leren op de voet gevolgd en toegepast.
In 2013 heb ik de Master Learning and Innovation gedaan en heb me daar gespecialiseerd in online/blended leren. Dat gaf me de kans om deze expertise in ons eigen onderwijs (Lerarenopleiding Technisch Beroepsonderwijs) door te ontwikkelen. Ik ben ruim 3 jaar onderdeel geweest van het projectteam wat deze ombouw van een traditioneel face-to-face naar een moderne blended variant heeft bewerkstelligd. Vanuit mijn eigen studie heb ik ook onderzoek gedaan naar de resultaten en effectiviteit van blended learning.
Bereikbaar via LinkedIn
Website www.rebocomp.nl
Biografie Marije van Huffelen – de Boer

Ik ben ruim 11 jaar als onderwijskundige werkzaam bij Hogeschool Windesheim op de lerarenopleiding voor het (technisch) beroepsonderwijs. Daar werk ik als VELON geregistreerd lerarenopleider graag samen met mijn collega’s aan de ontwikkeling van (aanstaande) leraren. Ik ben bij Windesheim terecht gekomen na het behalen van mijn Pabo diploma bij Saxion Deventer en mijn bachelor Pedagogiek en master Onderwijskunde bij de Radboud Universiteit Nijmegen. Ik heb naast mijn belangstelling voor het onderwijs en ontwikkelen in het algemeen ook altijd affiniteit gehad met techniek en ICT. Ik hou namelijk van het uitproberen van nieuwe technieken en toepassingen.
Blended learning op de lerarenopleiding ben ik ook gewoon gaan ontwikkelen, toepassen en testen. Tegelijk ben ik er toen ook meer over gaan lezen. René en ik bleken in ons team de voorlopers te zijn op het gebied van gebruik en toepassing van de ICT kant van de blend. Wij hebben toen ook workshops en presentaties gegeven aan collega’s, maar ook in het buitenland. Ik hield altijd al van veel afwisseling in mijn lessen, dat wilde ik ook graag kunnen doen tijdens de online lessen.
Inmiddels ben ik naast mijn baan bij Windesheim ook gedetacheerd als onderwijskundige bij TechYourFuture. TechYourFuture is een expertisecentrum voor techniek in het onderwijs. Daar kan ik mij nog meer verdiepen in de nieuwste ontwikkelingen en onderzoeken rondom techniek, onderwijs en bedrijfsleven.